Welcome!

This blog features my original works in the form of poems and texts that have not been published anywhere else. If you're interested in helping me publish them, please contact me via the contact form in the webpage's footer. Thank you.

Thursday, 21 December 2017

Roland Topor illusztrátor, grafikus dolgait böngészve bukkantam néhány korai grafikájára, ezeket nézegettem. Topor írt egy regényt is "The Tenant" címmel, amiből készült film is, de a filmektől már évek óta rosszul vagyok, ezt régebben láttam és nem tetszett, viszont a regény jó. A grafikái szintén népszerűek, megérdemelten - bár szerintem túl karikatúra-szerűek, amit én nem kedvelek annyira. A legismertebb műve (sajnos nem eléggé) a Fantastic Planet (La Planète sauvage), enek a forgatókönyvét ő írta és Csehországban készítették el az animációkat hozzá (1973-ban), aminek a munkálatait szinté Topor koordinálta. Azt muszáj megemlíteni, hogy Topor a forgatókönyvéhez sokat merített a "Oms en série" című scifi novellából, amelyet Stefan Wul írt 1953 körül. Hogy miért jutott Roland Topor pont ma eszembe? Mert "fantasticplanet"-os pólóban ücsörgök épp és belenéztem a Youtube-on - felüdülésnek. Már sokszor láttam, de bárhová beletekerhet az ember, minden részlete érdekes.




Az értékítéletet leszarom:::nem sokat kell gondolkodni, meg mivel, "annyi eszem van mint egy darab tyúkszarnak" - gondolta j. és elsétált a kukáig, hogy kidobja a műanyag dobozt, amiben a nemrég felzabált kesudiók voltak, ennék fagyit, mandulás-csokisat, pisztáciásat, epreset, savanyút is. Ráparkolnék vele egy mellbimbóra:::és a saját tarkómat odanyomva, orrhúzva bár, de lenyalnám. Nem tudom...szerintem. Csak azt bánom, hogy nem péntek van, holnap este meglepem magam néhány finomsággal.


Jacob Lawrence egy afrikai-amerikai képzőművész, egyszer régebben raktam ide tőle egy festményt, néha eszembe jut egy-egy képe és csak úgy és megnézem őket, jók.


Jacob Lawrence - The Swearing In, 1977



















Néha konkrét, néha szétfolyós, néha a kettő között. Fél éve várok egy érintésre, egy csókra, a mellkasban érzett nyomás:::vágy a másik vágyakozására, ami talán elmúlt, de az elmúlásban sem lehetek biztos:::ilyen dolog, ilyen titkos.

Álmos a város, alul hajléktalanok, délben, munkaidő alatt elsétálok N.hez és veszek magamnak sört estére, ilyenkor tele van az üzletük, nem csoda akkora sörkínálat mellett. A vásárlók teljesen kiürítik a boltot ilyenkor karácsony előtt, sorakozás van és tolongás.
Nyári emlékek, azt hiszem, hogy hiányzik a szex, őrülten, de nem csak úgy akárkivel, hanem konrétan valakivel, vele és egyre rosszabb ez az egész, tisztában vagyok a helyzetemmel, így kussolok és szenvedek és mindenfélével elterelem a figyelmem inkább, ma például írtam róla, meg ábrándozok, de lassan már csak egy nagy vágyakozás vagyok, szerintem kitakarítom még utoljára az egész házat, mielőtt T.-ék jönnek úgyis kell - szex helyett a takarítás is megteszi.
Veszek nekik új ágyneműt is, törölközöket, papucsokat, kaját és sört, meg a kislánynak ajándékot. Eddig nem vártam őket, de most már igen, jó, hogy találkozunk, főleg T.-vel, őt nagyon szeretem, értékes és értelmes lény.

Csend van, a CEO elhalasztotta a meetingünket, írtam neki emailt, hogy beszélnünk kell, még nem reagált, remélem nem akar kihozni a béketűrésemből, nem szeretem ha az emberek fontosabbnak képzelik a szerepüket, mint amire az emberi létük predesztinálja őket. Odakint elállt az eső. Wassily Kandinsky-ről olvasok, ő volt az első képzőművész akinek a képei előtt azt éreztem, hogy újra és újra meg kell néznem, nem tudom hány éves lehettem, szerintem úgy 16-17. A "Landscape with Factory Chimney" ("Tájkép gyárkéménnyel") című kép volt az, mielőtt azt láttam volna nem értettem, hogy miért szép absztrakció és a formák feloldódása. Varázslatnak tűnt, próbáltam utánozni, de sokáig nem ment, mert nem értettem, hogy az absztrakció az nem csak annyi, hogy fogom magam és üres jeleket festek, hanem az absztrakció mögött - a jelek és formák mögött mindig van egy átgondolt struktúra, tapasztalat. Valószínűleg, de ez szubjektív véleményem csak, hogy Kandinsky nem véletlenül lett az első igazán absztrakt munkákat készítő művész, szerintem nagyban hozzájárult ehhez, hogy későn, 27 évesen kezdett érdeklődni a képzőművészet iránt és emiatt kimaradtak nála az igazán borzalmas kezdeti dolgok, elmélyültebb munkákat festett már a pályája legelején is.


Wassily Kandinsky, 1910, Landscape with Factory Chimney






















Tűnődés a formákon, elzsibbadt láb. G. eltűnt, nem tudom mi történik vele, aggodalom és rágondolás, szeretném megszagolni. Alig várom, hogy dél legyen és kimenjek a városba sétálni, csak úgy, leülök valahová a Piccadilly-n és elszívok egy cigit. Közben nézem a karácsonyra készülő, rohanó emberlények sokaságát.



No comments:

Post a Comment

Author & Copyright

Copyright © 2009-2023 J. Nemakar. All rights reserved. This notice asserts your legal ownership of the work and your exclusive right to reproduce, distribute, and publicly display it. Including the year of creation and your name helps identify you as the creator of the work, which can be important in the event of any legal disputes. By using this notice, you are putting others on notice that you are claiming copyright protection for your work and that they cannot use it without your permission. Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek a saját munkáim. Szerzői jog védelme alatt állnak. További felhasználásuk nem engedélyezett.

Blog Archive

Followers