Élvezem minden sorát, eredetileg nem őt akartam ma olvasni hanem Nan Goldin munkáiról terveztem egy hosszabb utánanézést, újrafelfedezést...., de végül Puskinnál kötöttem ki, mert így kicsit olyan mintha g.-vel beszélgetnék (talán, mert orosz, talán mert, így kicsit olyan mintha...), legalább ennyi. Nan Goldin még reggel jutott eszembe, ő meg Diane Arbus-ról, akiről szerintem egy csomó képet raktam be régebben, Nan Goldin mondta egyszer, hogy őt nem érdeklik a jó fotók, csak az őszinteség ("'I didn’t care about "good" photography, I cared about complete honesty"). Ezen gondolkodtam, hogy valamit megragadott, ami a művészet és az élet lényege is talán. Nan Goldin pedig őszinte, olyan fotósorozatai vannak amik az embert a legbelsőbb rétegéig megrázzák, vagy meghatják, felesleges lenne irogatni a képekről, például a "The Ballad of Sexual Dependency" című sorozata, amit 1979 és 1986 között fotózott. Ebben nagyon sokféle társadalmi réteg jelenik meg, eszem ágában sincs összefoglalni, a meleg közösségek, heroinfüggőég, családon belüli erőszak, szexuális függőség és különféle zenei szubkultúrák, például a "No Wave", amibe például Lydia Lunch is részt vett (róla már írtam itt régebben) (a Teenage Jesus and the Jerks albumról van szó). És innen jutottam el valahogy Puskinig és Anyegin-ig.
Körbe-körbe jár minden és mélyen merülni lenne szép, körforgók, lantok és erősítők zaja, egy olyan szellemi állapot, ahol nem kategorizálódnak és nem függetlenednek egymástól a dolgok, és nem is kötődnek erőszakos kapcsolódási pontok, csak minden úgy van, ahogy van.
Körbe-körbe jár minden és mélyen merülni lenne szép, körforgók, lantok és erősítők zaja, egy olyan szellemi állapot, ahol nem kategorizálódnak és nem függetlenednek egymástól a dolgok, és nem is kötődnek erőszakos kapcsolódási pontok, csak minden úgy van, ahogy van.
Nem kell többet látni a semmibe (mint a mulandóságot és azt a keveset ami jelenleg foglakoztat) és nem akarok mást, csak megismerni dolgokat és, hogy az egyik pontból eljuthassak a másikba és a látszólag teljesen idegen világok mögött megérezni azt ami ugyanaz, az "emberi sors" talán, amire gondolnék.
Fura volt feljönni a lépcsőn az előbb lehúnytam a szemem és elképzeltem hogy G. előttem libeg mint egy hajó, farmerban és virágos ingben és hátulról átölelem. Éreztem a szövet anyagát.
C. álmodik éppen, kattogtatja a fogait és nyüsszög, biztosan kergetőzik a tavaszi réten, szegény, addig még legalább négy hónapot kell várnia. Elfogyott a vörösborom, azon mosolyogtam ahogyan egyszer halacska berúgott és kuncogott, soha nem felejtem el.
Aludni kellene, de nem fog menni, de nem akarok altatót bevenni, megpróbálok anélkül elaludni.
No comments:
Post a Comment