Welcome!

This blog features my original works in the form of poems and texts that have not been published anywhere else. If you're interested in helping me publish them, please contact me via the contact form in the webpage's footer. Thank you.

Monday, 20 December 2010

koralaku asztalon ez a laptop, ebben a szobaban, ahol nyaron laktam, a gyerekkoromban a felso szinten eltem sok evig, pontosan efelett, az ablak elott
akkoriban mar epp olyan voltam mint most, de talan okosabb voltam, mostanság ostoba vagyok kdlfjls ha jol fogalmazok es nulla, ottaniban meg lettek volt almok, vagy az almokhoz hasonlatos kepzelgesek, melyek iranyaba el lehetett setalni semmitmondo kertekbe es ottan ucsorogni,
vagy letepve a vedtelen gyumolcsokot, kizabalni azokbol mindent: vala. tegnap is az elmulas, ma is valami hasonlo, ugy tunik betegge tesz ha olyanok kozelebe kerulok, akiket nehany napnal regebb ota ismerek
jo lenne senkit nem ismerni
a futescsovet rugdosom, rezeg es olykor pattog
ma elkepzeltem, hogy (antropikus elv korlatoltsaga) a hitteritok elindulnak tavoli, lakott bolygok fele es ugyanazt teszik az ottani ertelmes lenyekkel mint amit itt a bolygonkon sok neppel: megalaznak, lopnak, gyilkolnak es kinoznak
nem kepzelem, hogy ez nem igy lesz, pedig ma vicces gondolat, de az emberi ostobasag es orulet barmire kepes ---- a barmi tenyleg barmi, nincs szimbolum erteke
ezt nyilvanvaloan nem hangoztatja senki, hiszen az értelem! a finom kis hazugsagok haloja megadja neked a biztonsagot, erzed nem vagy egyedul es emiatt nem erdekel tobbe a valosag, hiszen mire jo ha kellemetlen
ertheto es elfogadhato
nincs szukseg Averroes peldajara, az ostobasag teljes diadalt aratott, inkabb kell a Hawking fele tudomany-bulvar, ha szabad igy mondani: ha engeded
ha nem hat nem, mivel ostoba es nulla:::tevedhetek nem tortenik semmi
-----------> nyom nelkul eltunok


a "nagy elbeszelesekkel szembeni bizalmatlansag" mondja Lyotard kesobb megis belekerultek a nagyobb elbeszelesek es kinott a "barmi tortenhet", hogy kitorjenek, majd visszafekudjenek, a posztmodern fogalma ertelmetlen es megsem, hiszen egeszen precizen megahtarozza onnon ertelmetlenseget, de nem hordozza azt magaban - illetve nem cafolja sajat magat es itt belesimul a hasznos fogalmak hosszu soraba
de ez nem jelenet tul sokat, hiszen 2010 éppoly rohejes mint 1871.
lehetnek kozombos, lehetnek kilogo vagy nema, de inkabb mas szerepet valasztottam, nincs egyenisegem, nincs karakterem es nem fejezek ki semmit, hiszen

a fogalmak egyszeru kort alkotnak
az ismerosok idegent jatszanak
idot keszit az agyam, hogy elhelyezze magat
a semmiben;
legalabb egyetlen biztos pontot szeretne, hogy tulelhesse a valosagot
melyet jobb nem letezonek es relativnak nevezni
mintsem felkotni magunkat
vagy elore-hatra himbalodzani addig, amig lassan el nem mulik
ez az egesz







ime egy friss interju paul mccarthy-val
ma talaltam

regota nem gondolkodok, de megis probalok olvasni, probalom ertelmezni azt amit nem tartok fontosnak, bearamlanak a fogalmak es a kontextus gyoz a velemeny felett
ujra es ujra


a muveszet is zoldul, a teoretika es a gyakorlat egyre nagyobb aranyban foglalkozik ujrahasznositott kephordozokkal es egyeb anyagokkal, reciklált papirra keszulnek a munkak, mosolygok, mert megmosolyogtato a divat
vegre elerekezett a divat also, meg elviselheto szegmenseibe az, ami a 60-as, 70-es evekben meg kiveteles volt es meggyozodes
most ugy teszek, mintha orulnek es erdekelne, pedig teljesen egykedvuen erint, hogy mit tesznek, mondanak vagy tortente-nyilvanitanak
lelogok, surolja a labfejem a foldet hinta vagyok, vagy tovagordulo bab - ronggyal kitomve, szetszorom magam korul a darabkakat,
egyenkent szedegetik a galambok a belso szerveimet
hozzak utanam a veseimet




felelmetes az amit gondolsz, "Don’t hesitate", "Don’t hesitate"

a kínai kortárs képzőmű
a kiani kortars kepzomuveszet erdekes kerdeseket vet fel, errol sokan irtak, sok helyen --- mondhatnam, de felesleges. a nevsor hosszu lenne, melyet fel kellene vonultatni ahhoz, hogy legalabb egy kis kepet kapjunk arrol: milyen
egy idoben sokat foglalkoztam a kinai kepzomuveszekkel, de egy ido utan zavarni kezdett az, hogy felismerheto karaktere van a kinai kepzomuveszek munkainak, persze nem mindegyiknek, de a tobbsegnek, olyan jelekkel es kodokkal operalnak, melyeket a technikai tudas es a groteszk sem kepes elfedni - marha el akarna, de nem. termeszetesen itt sem szabad ketrecbe zarni a Jel tárgyát, de azt nem tudom elfogadni, hogy valaminek nemzeti karaktere legyen, mert ez csak hazugsag es illuzio, a hagyomanyok ugyanis osszemosodtak, ertelmuket veszitettek es kizarolag eroszakkal es onzessel lehet ezt osszefogni, megtartani. "megis kell" uvoltozik.

Yue Minjunt ugye mindenki ismeri, masoljak es nepszerusitik, nem veletlenul, az o munkai voltak talan az elsok, melyeket nyugaton megismertek es penzt csinaltak beloluk

evek ota

Zeng Fanzhi nevet emlitenem meg, Mao mitoszat o is kerulgette, de ezzel nincs baj, hiszen a kinai tortenelemben epp elegendo kollektiv trauma van, ami feldolgozasra var es a kepzomuveszek lathatoan probalkoznak is beemelni a tortenelmet, fokeppen a groteszk eszkozeivel, elmosott ironiaval

Zhang Xiaogang munkait szinten nem kell bemutatni, de a karakter, amire gondolok nala is megjelenik, vagy talan nala ereztem evekkel ezelott eloszor azt, hogy az iparosmunka tokeletes anyagismeret es a tehetseg ellenere egy ido utan uresnek ereztem a jeleit es formait
tulzottan kodolt volt a jeleiben a szimbolika es kevesnek talaltam a magany jelzeseit, es ugy altalaban a bentrol kifele epitkezes uressge jellemzo nagyon sok munkara, hidegen hagy, de erdekel
szaggatottan tudok csak gondolkodni
keresem az utalasokat a gondolataim kozt sajat magamra, hatha raismerek Nullara: ez en, ez te, ez pediglen o
Hou Hanru kuratorsaga. felbemaradtam.
remelem nem az tunik ki a szavaimbol, hogy lekicsinylem a kinai kortars muveszetet, epp ellenkezoleg, keresem kozte azt ami kilog a sorbol es nagyon sok olyan muveszt talalok aki nem fogadta el a rarott ketrec racsait
kiszokott, oriasi szellemi potencialt talaltam a kinai kortars muveszetben(pl The Gao Brothers), es nagyon sok olyat ami nem sorolhato be a "kinai" skatulyaba. ezt nem elegendo kihangsulyozni, sajnos nincs kedvem sokat irni errol, mert eleg ha a fejemben tarolom a dolgaimat, nem is tudom minek merultem el ebben
mire jo gondolkodni
csapongok

gondoltam rakok be kepeket



Yuko Nasu:
Baby M
Oil on paper, 2010
40 x 51 cm

nem tudom mit kereshetnel es mit fogsz meglatni es oszinten szolva nem is nagyon erdekel, fogd fel ugy, mintha nem neked szolna, en is igy gondolom |nevetsegem nevetseges|

Ai Weiwei munkait sem kell bemutatni, ismered gondolom, tudud mit gondolj es van koncepciod, pre eloszoval
talan


talan tulelem
talan keveset hadarok




Zhou Chunya:
Peach blossom with green dog
oil on canvas
2007

hogy regebbit is, mint most, vagy a jelen.





Zou Wei:
Tractor
Birdman Series 2008
Oil on canvas
135 x 135cm

megprobalom magam megzavarni etkezes kozben, sikerult. talaltam meg elegge sok anyagot, a magam munkajara nem fog kedv maradni, legalabb mintegy "maszturbalok" es tanulmanyozom masokeit
hamar en ures lettem es esetleges
utaznek vissza

Huang Rui megkerulhetetlen.



Huang Rui:
Drawing Practice of Fruits 2
2009
Works on Paper

vagy Lu Peng kung-fu-fish szériája, de azt talan ismered, nem rakom be

megyek ennyi eleg szarul erzem magam

sl,wflskdjfl nem irhatok neveket, mert nincsenek ismeros nevek, hasadas
minel tavolabb innnen

Berni Searle Lull. 2009

kifejezzuk a politikat, vagy a politika fejezodik ki a tudatunkon keresztul, inkabb az elso eset realis, a csonkult, bantott, ehezo elmek csoportosulnak egy-egy torz idea kore, hogy erot merithessenek a csoportbol; talan epp igy egunk el, elmulunk es ugy hisszuk, hogy valami kulso dolog szomoritott vagy boldogitott bennunket
talan igen, de nem konnyu ugy befogadni a foldon, minden pillanatban jelen levo eroszakot es halalt, hogy meg is ertsuk azt, hogy a kozony ne alakuljon ki es ne valjunk huszabalo szornyekke, de sajnos a kulturainkba kodolva van a ragadozas es a rablas es azt hisszu, hogy ez a tulelsunk zaloga, mikozben az igazsag az, hogy az ember pusztulasat a ragadozas es a rablas vere pusztitja

de ez messzire vezet, csendet szeretnek

No comments:

Post a Comment

Author & Copyright

Copyright © 2009-2023 J. Nemakar. All rights reserved. This notice asserts your legal ownership of the work and your exclusive right to reproduce, distribute, and publicly display it. Including the year of creation and your name helps identify you as the creator of the work, which can be important in the event of any legal disputes. By using this notice, you are putting others on notice that you are claiming copyright protection for your work and that they cannot use it without your permission. Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek a saját munkáim. Szerzői jog védelme alatt állnak. További felhasználásuk nem engedélyezett.

Blog Archive

Followers