Welcome!

This blog features my original works in the form of poems and texts that have not been published anywhere else. If you're interested in helping me publish them, please contact me via the contact form in the webpage's footer. Thank you.

Thursday, 10 August 2017

Milyen a második generációs szürrealizmus? Louise Bourgeois?

Megpróbálkoztam mindennel, nem sikerült, a minden se, meg más se. Azért valamit összehoztam, valamiféle sikert. Most épp lerombolom. A "most épp" azért fontos, mert nem ezt akartam, de vannak reménytelen dolgok és én egy reménytelen dolog-erdő közepén ácsorgok, térkép nélkül - micsoda hasonlat, szar.

Louise Bourgeois szüleinek gobelin galériája volt.

Neki az első kiállítása a Bertha Schaefer Galáriában volt 1945-ben, a galéria már nem létezik, mert 1975-ben bezárták.

Minden elmúlik, ezt azért jobb tudni, de nem kellene állandóan ezzel foglalkozni, mert úgy nem lehet élni.

Az első fontos munkája a Femme Maison (Nő ház? Woman House?) amit 1946-47-ben festett, ez egy festmény-sorozat. Majd feldolgozta az egyik kedven témámat a "The blind leading the blind" (Vak vezet világtalant), amely ugye idősebb Pieter Bruegel egyik legjobb festménye is egyben.


Pieter Bruegel the Elder, The Blind Leading the Blind, 1568
















Louise Bourgeois, The Blind Leading the Blind, 1947-49

























Kicsit szétfolytam, de úgyis visszakapaszkodok, nem szoktam feladni semmit. Személyesség. G. mosolya, elképzelem, elringató. Aztán a bűntudat. És nincs kényszeredett mosolygás.

Camelot nyafog, nyüsszög és akartos. Futni szeretne, de csak sétálni fogunk, mivel megsérült a lába, tegnap is vérzett. Nem fogja megérteni, hogy nem viszek labdát, és csak séta, kaki, pisi a fűben, egy kis kocogás és utána haza. Muszáj pihentetni a lábát legalább vasárnapig.


No comments:

Post a Comment

Author & Copyright

Copyright © 2009-2023 J. Nemakar. All rights reserved. This notice asserts your legal ownership of the work and your exclusive right to reproduce, distribute, and publicly display it. Including the year of creation and your name helps identify you as the creator of the work, which can be important in the event of any legal disputes. By using this notice, you are putting others on notice that you are claiming copyright protection for your work and that they cannot use it without your permission. Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek a saját munkáim. Szerzői jog védelme alatt állnak. További felhasználásuk nem engedélyezett.

Blog Archive

Followers