(Voltaképpen.) Régen írtam már szöveget. Most sem akartam, az "akarat" nélküliség ezért van kiemelve, leginkább pontokba szedném a lényegesebb részeket - mintha fontosak lennének, természetesen csakis nekem, hiszen mi másért közölnénk (közlés - mint sugárzás) bármit is.
A játéknak (nem csak itt) sokféle formája van - ne tévesszen meg engem, ne tévesszen meg téged és ne tévessze meg A.L-J-t sem. Ma Dimitri Kirsanovról szerettem volna írni néhány sort, csak az elfeledettre való megemlékezés - emlékezz, emlékeztetve (ne jusson eszedbe egyetlen kép sem, egyetlen lábszár sem - mint látni fogod az első képkockákon a baltát, fekete-fehéren - szálkamentes nyéllel). Szomorú, hogy Guy Belmont-ra senki nem emlékszik (itt mégis megmaradt belőle némi folt, paca-maszat - nézésre ítélve, amíg vannak szemgolyók), pedig milyen kedvesen mosolygott. Tudott mosolyogni. Akarnád így - mondani.
Szomorú, hogy nem változott a Semmi semmi semmit - végignézem újra. Ugyanaz a film. Más jelenet-lényegekkel. Nem helyezem bele semmiféle korba - mintha nem is lett volna társadalom. És nincs kontextus. Csak A fiú a padon. Az Éjszaka. A lány a padon. Az Éjszaka. A kora délután. Meglepő átmenetek. Avantgárd zene, mintha ismerős lenne a prüntyögés, és nem Kraftwerk, hanem templomi orgona - van ebben egy jó adag humor, a szarkazmus és a cinizmus viszont meg sem jelenik - kényszeresen sem.
A kenyérről nem tudom eldönteni: hogy sajt. A sajtról, hogy: kenyér. (!) Leírva gyorsabb és ártalmasabb mint susogva (ki jegyzi meg az ablakok előtt lógó csipkés függönyt? fehér?) - gondolom ennyi ideje nincs az embereknek, főleg vér nélkül. (A közönséghez való viszonyt hagyjuk.) (A politikai töltetet is) A szánalmas közönség. Vagy van benne rejtett vér-buzgár? Meglepődve tekertem vissza egy jelenetet - mintha egy fényreklám jelenítené meg a dimenziók közti átjárókat, persze a háború közelségének és az imperializmus ábrázolhatóságának határain belül. A közönséges kontextus... kérné a maga eledelét. Csábít az elhelyezésre. Parancsolja, hogy kapcsoljanak be a reflexek - ha képeket látsz akkor ne a képeket "lásd" hanem az agyadba (tanult, ugróiskolázottság, gondolat-sablonok, olvasott szótöltelékek - tudod a bégetés) táplált előjeleket, hogy a saját korlátaid a saját korlátaid maradjanak. Így szép. Ne nézz filmet.
És igen: politika. De rögtön mellette szép göndör (nem gödör...) haj és szépes szemek, még szürkében is meleg-barnásan csillognak. Megható.
Az erőszak és a bosszú (íme!) öröknek tűnik - örökkön-örökös; unalmas ficsúrnak és felhajtókáját tátongva (tátikázva) mutogató lánynak, kaparják egymás oldalát - közvetlenül a bordák alatti részt, tépik egymás ruháját - a zene nem mulattat. Ma egyszerű tanmesének hívnák, mely nem törekszik, nem szeretne Kerti Tó lenni és nem szeretne gumirhuha sem - lenni sem (ugye érzed a rokonságot az abszurd történetekkel?) A gyilkolás ott a legelején értelmetlen, és hatás nélküli - hiába az éles fémdarab és az erőszak mimikája, csak üres.
Ki néz ma temetőben lovas szobrokat? Ki az őszi fák kopaszló hajlatait? Főleg. A némaság ezeken a képkockákon vadul simogattatja az arcokat, mint másutt is - ahol még néma minden. Sokan varázslatosnak érzik ezt a hiányt, zavaró.
Mert.
Nekem.
Kézfej.
Dimitri Kirsanov
Ménilmontant
Nem remélek semmit. Csak X-ből 1-et aki bekukucskál a csapdák mellett a fénybe.
Welcome!
This blog features my original works in the form of poems and texts that have not been published anywhere else. If you're interested in helping me publish them, please contact me via the contact form in the webpage's footer. Thank you.
Wednesday, 5 August 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Author & Copyright
Copyright © 2009-2023 J. Nemakar. All rights reserved.
This notice asserts your legal ownership of the work and your exclusive right to reproduce, distribute, and publicly display it. Including the year of creation and your name helps identify you as the creator of the work, which can be important in the event of any legal disputes. By using this notice, you are putting others on notice that you are claiming copyright protection for your work and that they cannot use it without your permission.
Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek a saját munkáim. Szerzői jog védelme alatt állnak. További felhasználásuk nem engedélyezett.
Blog Archive
-
▼
2009
(50)
-
▼
August
(34)
- nél nél serwrwerw
- mvnbx,cbn világoskék kendőd suhogsás
- a"modern" nincs pedig deszépmese -- ldfjé élkj
- drótra
- sugarakkal koptatott emlékek [ üss ], szekrények m...
- 20009 aug 26
- .,xn,.xn.bvx. -- r. harcias NULLái
- xcxvcvfdhsdfsf rtzrte
- drfdsf
- df ddf tévedése: úgy hiszi a művészet fontos. de v...
- poloskaszárny kj sdf
- v,xm.cn v.y,xm nc.,vmynxc.,
- hanna fesztiválos délelőttöm
- fgs fgsdsgfs sdf gsdggfd sgdfg
- {lógj felettem} dísztem ezt az üres vonalat
- | --- kultúrális esemény
- sdfsd sdf sdf / félelemből írva jgjhkgjh
- vaskos 8:57 - HERR||WAGNER||MOSS - null
- reggeli billegés
- megoldás
- vázlat vagyok
- jkklf ASjdk Morf get sfdklsédk jf {a.l.c.d.}
- nem maradok sokáig
- bnbmn kdkd l Ccc
- nkj dhf skhfl ksd flak sdh flk jsh
- vita _feladvány_ma_2009aug.11.
- este, reggel, magány
- rákfarok: ma nyugalom, holnap még nyár
- rákolló
- - - - helyett, helyette - - -
- mai bejegyzés
- .néhány szó Alois Mirsze Zérórólról. tól. X.
- miért ez üresség, világosság, böjtje
- egy filmről akaratmentesen.
-
▼
August
(34)
No comments:
Post a Comment