itt ülök és nem történek megállt
Elke Krystufek munkáit gondoltam ma átnézni, mintha kollázsok a társadalom vizsgálat mint csábító ürügy az exponencia és az eksztázis - vajon mi az anéhány jellemző, amiben nem hasonlítanak egymásra?
amiben mi nem hasonlítunk?

Elke Krystufek:
"Replicant Hitler"
70 x 100 cm - C print on aluminium- 2000 - 1/3
ki foglalkozik ma mással az Én és a Test körvonalain kívül lévőkkel? és miért? vonaglunk vagy versenyt futunk? mérgeződünk vagy mérgezünk? az az uborka. talán halálos. talán gyilkos fegyver. talán.
...vagy ahogyan tovább él a mesélés iránti vágy; a történetek mint régen az allegóriák kibúvót nyújtanak a felelősség és a kötelező mumifikálódás alól - ámde hosszan évődve: az alkotó folyamat éppoly üres a kezdetén mint a végén és ettől látják tartalommal telinek ettől kaphat formát vagy éppen rombolhatja le a Formaiság maradékát: pofátlanul és merészen; persze mindez nem sokat jelent a pusztulás határán - semmit

Anthony Lister:
FIASKO
pen on paper
semmi nem gyúl bennem semmi nem lángol csak történnek
faragott kezek és mélyen bevésett szokások a naponta ismétlődés fonala
lehunyt szemű ------ P.M. iskolát alapított?
a Kifejezés ereje versenyre kelt a televízió sustorgásával és a televíziót fogyasztó tömegek szado-mazochista játékával - ki hal meg ma? kinek van szüksége büntetésre? kit alázhatunk meg?
"a kipufogócsövek az egyedüli igazság, a pénz az egyedüli igazság." - mondja r.

Zbyněk Sedlecky munkája
acrylic on canvas,
2006
A Spaceman 3 "Amen" című dala jut eszembe majdnem csendben és majdnem sámáni ütemmel folymatos a monoton püffögés hátamon delták és csimpánz vagyok;
"nem hagyom, ellenállok" - kiabálja szúnyog
a méreg kavargása a bokrok alatt | organikus divatcsepp-rózsabimbó a nyakamon lévő lyukból szürcsögés hallatszik

Katya Bonnenfant
"Songs for you alone", 2009
(vinyl cover cutouts)
27x35x16 cm, signed
elolvasta hogy mit acsarkodott ki magából kora reggel a civilizáció mely lyukon bújtak elő a ledarált testek húscsíkjai hány hulla keletkezett az éjjel majd elfordította a kilincset és harangozott a szomszéd lánynak a kémény mellől a macskáját megsimogatni volt elősomfordálva a könyökét maga előtt tartva újra olvasta a tegnap kapott képeslapot - a harangozás elhalkult nem értette mit kiabált felé apu aki megvárta míg összegyűlnek a levéltetvek egy kupacba majd a körmével összenyomta őket édes levüket esőcseppek közé
a művészet viszonya a valósághoz mint a hit viszonya az egyházhoz és a kettő viszonya a fák törzsének karcosságához ha végigsimítja a fákat érzi hogy az összes vallás az összes művészet és tudás hazugság és nem akar megfogalmazni helyettük újabb változatát újabb történetét lassú meséjében ahogyan a folyókban a gébek uszonyukkal madarat játszanak a kölönték tapadókorongjai térdtől lefelé átaéalu áalakultam hajamon piros foltokban gyűlik a penész - harmat lihegés szürkéje a fűszálaknak
Andrei Rublev:
Baptism of Jesus,
1405 (Cathedral of the Annunciation, Moscow)
a gyönyörűség magánya; a csendem szép akarat-nélkülisége és a bogarak zizegése.

Edmund Marsden Hartley:
Artichokes, 1932
Oil on board
16 x 24.75
"mindenképpen cél", "a követeléseknek meg kell felelni", "munkahelyi megalázás", "az agyam a vaslapátom", "a karom a gépem", "nagyokat szivogat, szemöldökét megemeli, a szeme közt a bőrhíd megfeszül - mintha már meghaltam volna, ezt érezteti", "követelések, vállalások"
a festékek illata
ahogyan a terpentinből rácseppen a múltamra
könnyekké alakulnak
No comments:
Post a Comment